چگونه از مه مغزی خلاص شویم؟
نوشته شده توسط : alipour

به چه شکل
از مه مغزی خلاص شویم؟

مرجع اخبار رسمی

پایگاه  خبری و تحلیلی

ماهی سالمون بی نیاز از ویتامین ب ۱۲ می‌باشد که برای کارایی عصبی ضروری میباشد و اسیدهای چرب امگا ۳ مو جود در ماهی قادر است توجه و سرعت پردازش را در اشخاص مبتلا به خلل شناختی خفیف بهبود بخشد .
چگونه
از مه مغزی خلاص شویم؟ معالجه مه مغزیبه گزارش افکارنیوز، و بهبود تمرکز شما اکثر زمان ها به سادگی بهبود سبک زندگی هست .

پروفسور Felicia Goldstein معلم بخش مغز و روان دانشگاه اموری، مرکز بهداشت مغز در آتلانتا می‌گوید: “این یک عدد از رایج‌ترین شکایاتی می‌باشد که می شنوم .”

Goldstein می‌گوید: مه مغزی مانند فراموشی، تامل آهسته، لحظه‌های “چیزی که می خوام بگمنوک زبونمه” و به سختی تمرکز کردن شم می‌شود، و این برای همه ما حادثه میفتد .

خبر عالی اینکه: مه مغزی معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست . ولی اختلالات مزمن در وضوح میتواند چیزی فراتر از یک حواس پرتی عادی، مانند نقص‌ تیروئید، سکته، ناچیز خونی، دیابت، افسردگی و یا این که بیماری آلزایمر را نشان دهد .

در موضوع چیزهایی که سبب ساز ایجاد مه مغزی می‌گردد عمده بدانید، و بعد از آن این نکات قضیه تأیید دکتر معالج را برای پیش گیری و درمان آن امتحان نمایید .

علل
شایع مه مغزی
فشار
و استرس نبود
خواب تغییرات
هورمونی ناشی از یائسگی یا این که بارداری یک
رژیم غذایی نامنظم فقدان
ویتامین B۱۲ داروها
وضعیت
سالمی از پاراگراف افسردگی، دیابت، سندرم سوزنر، میگرن و مشکل ها تیروئید اندک
آبی شیمی
درمانی
به چه شکل
از مه مغزی خلاص شویم؟
رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کنید .

Goldstein می‌گوید: ” اینجانب به شدت رژیم غذایی مدیترانه ای را پیشنهاد می‌کنم .”

در یک مطالعه بزرگسالانی که ماهی، میوه‌ها و سبزیجات، آجیل، لوبیا، دانه‌های کامل و روغن زیتون را خورده بودند، نسبت به هم سالان شأن که این مواد غذایی را کمتر خورده بودند، در آزمایش‌های یاد و تمرکز نتایج بهتری را کسب کردند .

ماهی سالمون بی نیاز از ویتامین ب ۱۲ می باشد که برای سعی عصبی ضروری می‌باشد و اسیدهای چرب امگا ۳ جان دار در ماهی میتواند اعتنا و سرعت پردازش را در افراد دچار به اختلال شناختی خفیف بهبود بخشد . تولیدها غنی از آنتی اکسیدان هم از تناسب و سازگاری مغزی پشتیبانی مینمایند .

دکتر جاناتان روسند، مدیر راس درمان بیماری‌های مغزی در درم عمومی ماساچوست در بوستون می‌گوید: “زمانی که ما عالی نمی‌خوابیم و یا از خواب محروم هستیم، حفظ تمرکز و توجه حوصله فرساست .”

تلاش فرمایید یک روتین منظم خواب را حفظ نمائید و وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبلی از رفتن به تخت خواب کنار بگذارید . روشنایی مانیتور وسایل الکترونیکی ایجاد هورمون ملاتونین، هورمون مؤثر در در دست گرفتن چرخه خواب و بیداری را با خلل روبرو می‌نماید .

فعال
بمانید
ورزش شما را هوشیار و تیز نگه می‌دارد: ورزش خون و جریان اکسیژن را به مغز افزایش می‌دهد، خواب را بهبود می بخشد، و خطر خلل ها تن درستی که می تواند باعث مغز ابری شوند را کاهش می‌دهد .

هدف ۱۵۰ دقیقه عمل هوازی متوسط در هفته هست . یک مطالعه نشان بخشید که ۱۰ دقیقه پیاده روی از شدت ناچیز تا متوسط سبب ساز تقویت حافظه، اعتنا و مقطع برخورد زنان نسبت به دوز ۵۰ میلی گرم کافئین می شود .

پروتیین
بیشتری بخورید
از وعده‌های غذایی و در بین وعده‌های سنگین کربوهیدرات برای مقابله با سقوط انرژی اجتناب کنید؛ آن ها می‌توانند فعالیت هشدار دهنده نورون‌ها را در مغز متوقف نمایند . مواد غذایی با پروتئین بالا که حاوی اسید آمینه است، را تعیین کنید . اسید آمینه این نورون‌ها را تحریک می‌نماید . مصرف آب به میزان کافی نیز، جریان خون را به مغز مراقبت می نماید . یک چرت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه‌ای قادر است تارهای شناختی مغز را روشن‌تر کند .
عصاره
رزماری را استنشاق کنید
مطالعات مقدماتی حاکی از آن می‌باشد که بو روغن ضروری رزماری باعث ارتقاء کارآیی در وظیفه‌های ریاضی فرضی می شود .

دکتر معالج Rosand می‌گوید: “من برای درمان‌های خانگی ارزش زیادی قائل هستم و مردم را تشویق میکنم تا وقتی که شواهدی مبنی بر زخم بر فرد وجود ندارد، آن ها را امتحان کنند .”

چه
وقتی در مسئله مه مغزی به پزشک معالج مراجعه کنیم؟
درصورتی که مه مغزی ناگهان خودش را نشان دهد و یا این که در معاش روزمره تان نقص‌ ساخت کند، بدتر از مورد ها معمول هست و بایستی به پزشک معالج مراجعه کنید . شما میتوانید یک تست خون را انجام دهید که در آن دیابت، عدم تعادل هورمونی و فقدان مواد مغذی در آن سناریو داده میگردد .

اگر فکر می‌کنید که دارو مغز شما را مه آلود می‌کند، ممکن میباشد پزشک معالج شما دوز دارو را تهیه کرده یا یک داروی جایگزین برای آن تجویز نماید .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه  خبری و تحلیلی





:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: